The book describes the historical stages of development of tourism and hospitality; essence and terms of tourism; principal types and trends of tourism; tourism motivation; touristic resources and infrastructure; tourism and hospitality industry: accommodation, means of transportation and transfers, attractions and animation; tour operation; advertisement and promotion; informational technologies; state regulation of tourism; tourism and legislation; economy of tourism; demand and supply of tourism market; role of tourism in the world countries’ economy; economic indices of the touristic regions of the world; tourism and environmental management; international tourism organizations; training professional staff in economy and hospitality; touristic resources of Georgia; the present-day situation and prospects for development.
The book also gives control questions and practical assignments; web-sites and reference of additional information; annexes of: universally accepted abbreviations, international public holidays; international religious holidays (twelve Great feasts in the Eastern Orthodox Church); national holidays; Orthodox religious holidays; world holidays, festivals and carnivals; world’s 50 popular attractions; religious sanctities of Georgia; religious buildings in Tbilisi; Georgian architectural monuments in different cities and regions of the country; Georgian resorts; natural monuments (caves) of Georgia; a list of world’s hotel networks; conventional signs (pictograms) of hotel services; standing international tourist exhibitions; a list of countries, with whom Georgia has bilateral diplomatic or official agreements or agreements on visa-free travel for special passport holders; cases.
The book is designated for tourism and hospitality specialists and as a basic specialty text-book for students of vocational schools and higher educational institutions.
Editorial board:
- Mari Tsereteli – Doctor of Philology, Professor
- Rusudan Chartolani – Doctor of Mathematics
- Avtandil Arabuli – Doctor of Philological Sciences, Professor
- Lali Mikeladze – Doctor of Business Administration, Associated Professor
რეკლამა და პრომოუშენი
ჩემი თხოვნაა ვიპოვო რეკლამა და პროუშენზე იმფორმაცია
რეკლამა და პროუშენი
სად შეიძლება შევიძინო ან რომელ ბიბლიოთეკაში შეიძლება ვნახო ეს წიგნი(ტურიზმისა და სტუმარმასპინძლობის საფუძვლები)?
ეს და სხვა წიგნები შეგიძლიათ შეიძინოთ მაღაზიაში “წიგნები ვაკეში”
ქ.თბილისი; ფალიაშვილის ქ. 66;
ტელ.: (995 32) 23 29 80
info@booksin.ge
http://booksin.ge
ქალბატონო მარინა დიდი მადლობა, ძალიან გვეხმარებით ტურიზმის სფეროში მოღვაწე ადამიანებს. დიდი სიამოვნებით შევიძენდი ამ წიგნებს
სად შეიძლება შევიძინო ან რომელ ბიბლიოთეკაში შეიძლება ვნახო ეს წიგნი(ტურიზმისა და სტუმარმასპინძლობის საფუძვლები)?
ქალბატონო მარინა,
მე გახლავართ ახალციხის უნივერსიტეტიდან მსურს გიდების მომზადების პროფესიული ან მაინორ პროგრამის მომზადება,თქვენი წიგნები მინდა შევიძინო უნივერსიტეტისათვის, როგორ მოვიქცე?
ვაი და წაკითხვა მომინდა და საყიდელი ფული არ მაქვს ონლაინ ვერსია ხოარ გდია სადმე?
YOU NEED QUALITY VISITORS for your: marinametreveli.ge
My name is Lila Maddox, and I’m a Web Traffic Specialist. I can get:
– visitors from search engines
– visitors from social media
– visitors from any country you want
– very low bounce rate & long visit duration
CLAIM YOUR 24 HOURS FREE TEST => https://bit.ly/3h750yC
mtbm6b